Zespół Suchego Oka

Zapraszam Cię do skorzystania z innowacyjnej metody leczenia zapalenia gruczołów Melborna (Zespół Suchego Oka) z użyciem wyjątkowego urządzenia jakim jest E-Eye.

E-eye banner

Patofizjologia zmian w Zespole Suchego Oka (ZSO)

Zespół Suchego Oka jest powszechnym schorzeniem, które dotyka w Polsce od 10-18% populacji (nawet do 30% w pewnych grupach). Prawdopodobieństwo wystąpienia ZSO jest związane z wiekiem i współczesnymi warunkami życia.

Na ogól wiąże się z niestabilnością filmu łzowego, co może być spowodowane dwoma głównymi przyczynami:

• Niewystarczającą produkcją łez przez gruczoł łzowy.
  • Nadmiernym odparowywaniem filmu łzowego.

E-Eye info

Nadmierne odparowywanie łez odpowiada za ok. 80 % wszystkich przypadków ZSO i jest najczęściej związane z niedoborem najbardziej zewnętrznej warstwy, tzw. warstwy lipidowej filmu łzowego produkowanej przez gruczoły Meiboma. Jej niedobór skutkuje nadmiernym odparowywaniem łez, co konsekwencji prowadzi do stanu zapalnego spojówki.
Stan zapalny spojówki wywołuje łańcuch kolejnych objawów, takich jak: uczucia ciała obcego w gałce ocznej, zmęczenia, pieczenia, zaczerwienienia, etc. W miarę postępu choroby, dyskomfort z nią związany staje się stałym towarzyszem pacjenta. Co ciekawe, w tym stadium może paradoksalnie dochodzić do nadmiernego łzawienia. Nadprodukcja łez jest reakcją obronną organizmu.

Kolejnym etapem nieleczonego schorzenia mogą już być zmiany anatomiczne, takie jak:

• zanik gruczołów Meiboma dotykanych raz po raz epizodami infekcji,
  • torbiele gruczołów Meiboma
  • wtórne infekcje spojówki,
  • oraz – w najcięższych przypadkach – owrzodzenia nabłonka rogówki
Logo e-eye

Godziny otwarcia szpitala

Poniedziałek – Wtorek 9.00 – 18.00
Środa 9.00 – 17.00
Czwartek 9.00 – 18.00
Piątek 9.00 – 14.00

Zapytaj o zabieg

Rodzaj zabiegu:

INNOWACYJNE I BEZPIECZNE LECZENIE

E-Eye zostało zaprojektowane i wyprodukowane we Francji przez firmę E-Swin, wiodącego francuskiego producenta sprzętu do fototerapii. E-Eye posiada certyfikat medyczny CE wydany przez niezależną międzynarodową organizację. E-Eye jest urządzeniem przeznaczonym do leczenia Zespołu Suchego Oka, a konkretnie postaci wynikającej z nadmiernego odparowywania łez (co wynikaja z dysfunkcji gruczołów Meiboma).
    Zgodnie z powyższym, będzie skuteczna u 80% pacjentów cierpiących na ZSO. Urządzenie generuje wielobarwne (polichromatyczne) światło pulsacyjne korzystając z nowej technologii: IRPL®(Intense Regulated Pulsed Light). Technologia ta pozwala na wytworzenie sekwencji jednolitych i perfekcyjnie skalibrowanych pulsów światła. E-Eye imituje «zimne światło», które w pełni bezpieczny sposób stymuluje gruczoły Meiboma.

W odpowiedzi na tę stymulację, następuje wznowienie wydzielania przez gruczoły, co skutkuje przywróceniem normalnej struktury filmu łzowego i stopniowym ustąpieniem objawów schorzenia.
    Zabieg ten jest nieinwazyjny, bezbolesny i całkowicie nieszkodliwy dla gałki ocznej.

E-SWIN

Wyprodukowany we Francji

CE

Posiada certyfikat CE

IRPL

Nowa technologia IRPL

Rezultaty terapii

NATYCHMIASTOWA POPRAWA
    Stymulacja urządzeniem E-Eye przywraca prawidłowe funkcjonowanie gruczołów Meiboma. Rezultaty pojawiają się krótko po zabiegu, a ich trwałość wzrasta z każdym kolejnym zabiegiem.

WYMIERNE EFEKTY
    Badania kliniczne, które zostały przeprowadzone na ponad 200 pacjentach we Francji, Nowej Zelandii i Chinach wykazały:
    – Znaczną poprawę zaobserwowaną przez pacjentów (wynikającą z redukcji przykrych symptomów ZSO).
    – Korelację pomiędzy wspomnianą wyżej subiektywną poprawą a badaniami obiektywnymi.

BADANIA KLINICZNE

Odczucia/ obserwacje pacjenta , ocena w skali 1 do 10.
    (Informacje szczegółowe po najechaniu kursorem na dany wykres)